OrchestraHR: Çalışanı Merkeze
Koyan İnsan Kaynakları Yaklaşımı
İnsan kaynakları yönetim felsefelerinin artık
değişmeye başladığı, yeni açılımların gerektiği ve insan odaklı sistemlere
ihtiyaç duyulduğu şu günlerde, artık bizler de HRSP olarak odağında
çalışanların olduğu, onların motivasyon ve katılımlarına öncelik veren
sistemler geliştirmeye başladık.
Bulut, mobilleşme, çalışan memnuniyeti gibi kavramların
insan kaynaklarının gündemine geldiği şu günlerde klasik insan kaynakları
yönetim sistemlerinin artık çalışanı odağa alan çözümler ile değişeceğine
inanıyoruz. Bu değişim sayesinde artık çalışanlar şirket süreçlerinde,
hedeflere ulaşmasında, toplam motivasyonda, doğru kararların alınmasında daha
fazla rol alabileceklerdir.
En basit bir örnek olarak, ik nın bir
duyurusuna verilecek bir çalışan yorumu bile çok değerli olabilir. Bunu
karşılaştırdığınız zaman; klasik bir ik sisteminde bir duyuru fiziksel olarak
bir duvara asılır ya da şirketin iç portal sayfasında yayınlanacaktır, ama çalışan
odaklı bu süreci yeniden tasarlayacak olursak bu duyuruyu beğenenler kaç kişi,
bu duyuruya yorum izni verilmişse kimler ne tepki göstermiş, kimler okumuş,
duyuru çalışanlarımıza bildirim olarak gitmesi gibi bir çok ek özelliği bu
basit görünen sürece ekleyebilirsiniz.
Klasik İnsan Kaynakları Sistemlerinin Dezavantajları
Buradaki farklılığı anlamak için öncelikle
mevcut durumun analizini yapmak gereklidir.
Klasik insan kaynakları sistemleri günümüzde
operasyonel olan ve üretilen verilere dayanır. Bu sistemler insan kaynakları
departmanlarının beğenisine sunulur ve tamamen onların ihtiyaçlarına göre
tasarlanırlar.
Doğal olarak bu sistemler şirket çalışanların
ihtiyaçlarını ya da motivasyonlarına dikkate almamışlardır. Birçok
kısıtlamanın, bağlantı ve kurallardan oluşmuş bu sistemler sadece insan
kaynakları kullanıcıları tarafından kullanılırlar ve yetkiler ile kullanımı
kısıtlanmıştır.
Çoğunlukla da bu sistemlerin ne olduğunu,
adını ve özelliklerini şirket çalışanları bilmezler.
Ancak değişen teknoloji, çalışanların akıllı
cihazlarla sosyal ağlarda kolayca iletişim kurmaları ve yapısal olmayan
verilerin artışı sonucunda klasik olan bu ik sistemleri artık demode olmaya
başlamış ve çalışanların çok uzağında kalmıştır. Dolayısıyla artık çalışanların
da dahil olabileceği sistemlere ihtiyaç duyulmaktadır.
“OrchestraHR” ile Çalışan Odaklı Süreçler
Çalışan memnuniyetinin artık insan kaynakları
departmanlarının ihtiyaçları ile aynı seviyede önemli olduğunun farkındayız.
Hatta, daha önemli bile olabilir. Çünkü çalışanların, özellikle yeteneklileri
şirkete çekme, bulma ve kazanma savaşlarının arttığı bir dönemde, katılımcı
olabilmeleri sadece şeffaf ve açık bir ik yönetim politikası ile olabileceğini
unutmamak gerekir.
Bu nedenle, OrchestraHR da çalışan odaklı
yüzlerce süreç bulunmaktadır. Bu süreçler de her geçen daha da artacaktır.
Çünkü her üye şirket ile standartlaşan ve yalınlaşan bir İK dönüşümünü sistem
üzerinde yaşıyoruz.
Özet ve maddeler halinde bir çalışanın akıllı telefonundan
yapabileceklerini maddeler olarak sıralayabiliriz;
·
Çalışanlar Personel Servisleri
modülü ile tüm bilgilerini görüntüleyebilir ve gerekirse eksik ve hatalı
bilgilerinin düzetilmesini talep edebilirler,
·
Çalışanlar Zaman Bilgilerim modülü
ile tüm kullandıkları izinleri fazla mesailerini, kat hareketlerini, puantaj
hatalarını görerek düzeltme talep edebilirler, her türlü izin taleplerini
yapabilirler,
·
Çalışanlar kendi bordrolarını
alabilirler,
·
Çalışanlar hedeflerini
girebilirler, insan kaynakları dönemlerinden bağımsız olarak ya da tanımlanan
dönemler içerisinde de yapabilirler,
·
Çalışanlar eğitim arayabilir ve
istedikleri eğitimleri izleyebilirler,
·
Çalışanlar eksik dokümanlarını
tamamlayabilirler,
·
Çalışanlar işyerlerinde gördükleri
kaza oluşturabilecek risk ve konuları ISG yetkililerine bildirebilirler,
·
Çalışanlar ödüle layık gördükleri
iş arkadaşlarını insan kaynaklarına bildirebilirler,
·
Çalışanlar anket modülü ile insan
kaynakları anketlerine katılabilirler,
·
Yönetici pozisyonundaki çalışanlar
tüm ekiplerinin taleplerini onaylayabilirler,
·
Yöneticiler çalışanlarının
özgeçmişlerini alabilirler,
·
Yönetici rolüne sahip çalışanlar
ekipleri adına raporlamalar yapabilirler,
·
Yönetici rolüne sahip çalışanlar
grafiksel analitik ekranları inceleyebilirler,
Burada bahsettiğimiz özellikleri ile Orchestra
ile insan kaynaklarında çalışanlar ile entegre olmayı başaran bir şirket ve
insan kaynakları oluşturacağımıza inanıyoruz.
Daha fazla bilgi için info@hrsp.com.tr
Yorumlar
Yorum Gönder